.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزرای کابینه احمدی نژاد رقبای انتخاباتی آتی
بعد از سپری شدن ایام محرم و نیز جشنهای دهه فجر انقلاب اسلامی عمده و مهمترین بحث حاکم بر جامعه ، انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 خواهد بود. انتخاباتی که پیش بینی میشود صحنه رقابت جدی و گرم اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد...
وزرای کابینه احمدی نژاد رقبای انتخاباتی آتی

رقبای انتخاباتی آتی محمود احمدی نژاد بر خلاف برخی گمانه زنی ها از نزدیکترین نهادها به او و دولت نهم خواهند بود.

به گزارش البرز ناظران میگویند: بعد از سپری شدن ایام محرم و نیز جشنهای دهه فجر انقلاب اسلامی عمده و مهمترین بحث حاکم بر جامعه ، انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 خواهد بود. انتخاباتی که پیش بینی میشود صحنه رقابت جدی و گرم اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد.

از میان گروههای جبهه دوم خرداد حجت الاسلام مهدی کروبی رسما" اعلام کاندیداتوری کرده و زودتر از همه پا به میدان گذاشته است اما بسیاری از اعضای این طیف در تلاش برای متقاعد کردن محمدخاتمی رئیس جمهور پیشین ایران برای حضور در انتخابات هستند.

خاتمی تا امروز و به شکلی قاطع به این درخواستها پاسخ مثبت یا منفی نداده است.

با اینحال میانه رو ها میگویند طیف اصلاح طلبان شانسی برای رقابت با جبهه قدرتمند اصولگرایان ندارد چرا که انان از فرصت 8 ساله در اختیار داشتن قوای مقننه و مجریه خوب استفاده نکردند و این در خاطر مردم ، کسانی که با رای مستقیم خود رئیس جمهور را انتخاب میکنند تاثیر منفی داشته است.

بر این اساس تحلیلگران معتقدند رقبای جدی احمدی نژاد از همفکران و حتی افراد نزدیک به او در کابینه خودش هستند. در این باره ، به تازگی سیدمحمدجهرمی وزیر کار و امور اجتماعی دولت نهم اعلام کرده است تحت شرایطی وارد مبارزات انتخاباتی خواهد شد.

سایت جهرمی که به تازگی راه اندازی شده با همه کاستی ها و بخشهایی که هنوز کار نمیکند میتواند در قد و قواره یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشد.

صفحه اول این سایت لیست مسئولیتهای متنوع این وزیر دولت نهم است که نشان دهنده تجربیات ارزنده او در بخشهای مختلف است.

خبرها و اظهار نظرهایی که از قول جهرمی در این سایت درج شده انتقادات او از وضع اقتصاد و مدیریت کشور را نشان میدهد. انتتقاداتی که روز به روز جدی تر و آشکار تر میشود و حتی باعث اختلاف نظرهایی نیز شده است. نظیر آنچه بین رئیس کل پیشین بانک مرکزی و وزیر کار بروز کرد و در نهایت منجر به برکناری طهماسب مظاهری شد.

جهرمی در کلکسیون عکسهای خود نیز به نوعی همراهی با همه طیف ها را نمایان میکند. او عکسهایی با حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری ، حجت الاسلام مهدی کروبی ، حجت الاسلام محمد خاتمی و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دارد.

انتشار این تصاویر در شرایط کنونی نوعی حریف طلبی جهرمی در میدان انتخابات تلقی میشود.
آخرین مورد رقابت یک وزیر کابینه با رئیس جمهور برای تکیه بر کرسی مقام اول اجرایی کشور به سال 80 باز میگردد. زمانی که دریابان علی شمخانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در انتخابات ان سال اعلام کاندیداتوری کرد و با خاتمی به رقابت پرداخت.

علیرغم این ، محمدخاتمی بعد از پیروزی دوباره شمخانی را وزیر دفاع کرد. چیزی که معلوم نیست در صورت پیروزی دوباره احمدی نژاد در انتخابات برای هیچیک از وزیران کابینه اش اتفاق بیفتد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 دي 1387
برخي تحليل مي كنند كه به دليل عدم توان و كشش برخي از وزراء توسط آقاي احمدي نژاد كنار گذاشته شدند. چقدر به اين مسئله اعتقاد داريد. بنده اعتقاد دارم كه صرفاً منافع سياسي موجب تغييرات در درون كابينه شده و احمدي نژاد به دنبال يك دست كردن كابينه و گرفتن جرات از وزراء براي تبعيت محض از ايشان دست به چنبن اقدامي زده است. چه كسي باور مي كند كه محصولي از پورمحمدي قويتر است و مي تواند وزارت كشور را بهتر اداره كند؟ اگر پورمحمدي ضعيف تر بود چرا در هنگام معرفي آنهمه مانور براي ايشان داده مي شد؟ حال كه خود به عنوان يك رقيب انتخاباتي در مقابل احمدي نژاد مطرح شده است. آقاي جهرمي هم در چنين وضعيتي است منتهي او يك پشتوانه اي از شوراي نگهبان و برخي از مقامات عاليرتبه را با خود دارد و در شرايطي اقدام به اعلام برخي از مواضع ازجمله موضعگيري در برابر طرح تحول اقتصادي رئيس جمهور نموده است كه رئيس جمهور نمي تواند با ايشان برخورد حذفي نمايد و ناچار به تحمل ايشان است. چه كسي باور مي كند كه ظرفيت وزارت جهاد كشاورزي همين است كه وزيري مانند اسكندري را معرفي نمايد؟ چه كسي باور مي كند كه ظرفيت جمهوري اسلامي اين است كه فلانی وزير فلان وزارتخانه باشد؟ چه كسي باور مي كند ... واقعاً‌اين دولت مجموعه اي از قويترين نيروهاي جامعه را به لحاظ فكري و مديريتي جمع كرده است يا مجموعه اي از وزارء تابع خود را گرد هم آورده تا هر آنچه رئيس جمهور خواست انجام دهند و از خودشان اراده اي براي كار نداشته باشند. در استان ها هم استانداران وضع مديريتي قابل قبولي ندارند. اين تغييراتي كه در استانها اتفاق مي افتد نشان از آن دارد كه يا استانداري توان عمل كردن در قالب خواسته هاي دولت ندارد و يا با بكار گيري افكار خود اقداماتي را انجام داده كه خارج از توقع رئيس جمهور بوده است. به هر حال مواضع كانديداها يواش يواش در برابر افكار احمدي نژاد خود را نشان خواهد داد و اين از قسمت هاي جالب اين انتخابات خواهد بود اگر مصلحت انديشان بر سر كانديداها نريزند و آنها را مجبور به كناره گيري نكنند. من احتمال مي دهم كه هم اكنون تعدادي به طور شبانه روزي بر روي كانديداها كار خواهند كرد تا بر اساس منافع اصولگرايي و با دستاويز قرار دادن مواضع رهبري معظم آنا را براي انصراف قانع نموده و وعده و وعيد استفاده از ايشان در مناصب مهم در دوره دوم را هم خواهند داد.
غزل 22 اسفند 1387
اينقد مغلطه نكنين دوره سركيسه كردن ها گذشته من هم به عنوان رئيس يك مجموعه كسي را انتخاب ميكنم كه منا در راه رسيدن به اهدافم كمك كنه نه كسيكه تو هركاري سنگ اندازي كنه تو اين مقامات و پست ها چي و كدوم موقعيت ها را از دست دادين كه اينقد مي سوزين يعني يك دكتر به تمام معنا و يك استاد دانشگاه راست يك حجت الاسلام زوركي يه دكتر قلابي يه ليسانس 29 اسفندي سواد نداره . پورمحمدي مجبوره از كسي مثل خاتمي دفاع كنه هم تيپند هم لباسند اما اگر شخصيت بزرگي چون رهبر بزرگ انقلاب از رياست محترم جمهوري دفاع مي كنه نه بخاطر حفظ موقعيته بلكه بخاطر كيان ملت و مملكته . مردم ديگه شستشوي مغزي داده نمي شن چشم ها بازه قشر روشنفكر شما كيا هستن يكي مثل استاداي خودخواه دانشگاه كه نمي خوان به جوانها ميدون بدن يكيش شوهرخاله ي من كه هرچند به ميزان سوادش ايمان دارم اما به لحاظ خودخواهي ها ش ردش ميكنم پس جوانها كي بايد وارد عرصه شن كي گفته ؟ اينا بايد به خاطر از دست دادن حقوقهاي ميليوني با هفته اي 3 ساعت كاردردانشگاه براي خاتمي شعارحمايت سربدن اما حيف لااقل برن ازكسي حمايت كنن كه مدرك درست و حسابي داشته باشه سوادشون به خودشون بچربه نه از كسي كه اگه جاش بيفته خرقه ي تزويرا مي كنه و مثل يارنزديكش تي شرت پوش ميشه . كمي انصاف داشته باشين علماي بزرگ چرا از كسي مثل خاتمي حمايت نميكنن چون نتيجه ي 8 سال رياست جمهوري اون بالا رفتن دخترا از درختا شد و سوت زدن براي رييس جمهوري مثل خاتمي و پرروشده دخترا .چرابايد پسرها اينقد به فسادكشيده بشن به خاطر آزادي بي حدوحصريكه خاتمي و امثال اون تو دوره ي قبلي مجازش كردن تا فقط به قدرت برسن و بعد تو ايتاليا برن با بيكيني پوشا دست بدن و اسمشا بذارن هجوم مردم به سمت خاتمي حالا كدوم جمعيت ؟خدا داند برين و آينده ي جوونا و آيندگا ن را بخ خاط منافع شخصيتون به خطر نندازين دكتر احمدي نژادفسادپرورنيست دزدنيست اهطمغلطه نيست اگربودچهارتابيفكرتواين روزنامه ها برايفروش محصولات و درآمدزاييو گمراه كردن بعضي جوونا اين كاررا را نمي كردن . هرچند جوانهاي ماباشعورتروبيناترازين حرفا هستن كه شماشخصيت هاشونا به سخره بگيرين و با گولزدنشون منافع خودتونا تامين كنيد و خداوند دركمين ستمكاران است ! و مكروا و مكر....
غزل . ف 22 اسفند 1387
مطمئن باشيد اگه بحق باشين چاپ ميكنين اگر به مصلحت شما و هيات همراه شما نباشه البته كه نه ؟؟؟!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.